bvbarmymembers

Alla inlägg under juli 2013

Av EmmaLinnéa - 28 juli 2013 20:29

Hej! Igår var jag på storsjöyran och såg Alice Cooper! Det var bland det häftigaste jag någonsin sett! Blod, giljotiner, tvångströjor och en störd sjuksköterska, WOW! Nog visste jag att det skulle bli grymt men så här, det var grymt. Och alla gamla låtar som man bara stod och skrek med i. På den näst sista låten, som var Poison, så fick jag gåshud och började gråta. Jag fick gåshud för att ALLA, hela publiken, stod och skrek med i den låten. Jag började gråta för att jag blev så sjukt jävla stolt över min stad. Att Alice Cooper, legdendarernas legendar, gör sin enda Norden spelning i sommar i lilla Östersund! De gjorde mig sjukt stolt och det var så svårt att fatta att det verkligen var Alice Cooper som där på scenen och att jag såg honom på riktigt. Det gick riktigt inte att förstå att det verkligen var han och det blev väldigt känslosamt för mig. Så när jag stod där i publiken och headbanga, gjorde metaltecknet och grät så var det nog många runtom mig som undrade varför, men för och för de andra hårdrockarna som var där den kvällen så betydde allt det här så sjukt mycket. Och ja Alice, du gjorde verkligen yran 2013 till en hårdrocksfestival, precis som du sa att du skulle göra! :)

Mr. Cooper!

Ansiktet

Såg Pernilla Andersson på onsdagen. Hon var jättebra och hon är så jävla vacker både på in och utsidan. Gick även därifrån med tårar i ögonen. Det var som terapi för själen att få gå på hennes konsert. Vilken konsert, vilken musiker, vilken människa!

//Emma

Av EmmaLinnéa - 26 juli 2013 13:34

Jag ville bara seja att simon från crashdiet fyller år idag.

Av EmmaLinnéa - 23 juli 2013 18:53

Hej! Tänkte säga att Slash arbetar på nytt material och den nya skivan är beräknad att släppas tidigt nästa år. Mer vet jag inte än men jag återkommer med info närmare skivsläppet :)

//Emma

Av EmmaLinnéa - 18 juli 2013 18:52

Dagens låt blir Wild Child av Juliet Simms :)


Hennes röst!        


//EMMA

Av EmmaLinnéa - 16 juli 2013 20:18

Andy brukar vara med i en serie som heter Average Joe. Nu hittade jag ett avsnitt där alla, förutom Ash är med. De finns fler avsnitt, där som sagt bara Andy är med men det finns också något där CC är med. Men kolla å detta avsnitt och njuuuut! :)


Det är såå bra     


//EMMA! 

Av EmmaLinnéa - 16 juli 2013 19:51

Ja hej nu var man hemma från Creta då... Känns ju lagom kul... Not. Men jag antar utan det som jag fick där.
Hur som helst så hade vi det sjukt bra :) bodde på ett hotell som hette ilianthos village och de låg i Agia Marina, Chania. Kan starkt rekommendera det hotellet till andra, det är väldigt bra service, fina rum och det ligger alldeles bredvid havet och det är ett allmänt mysigt hotell:)
Vi var mest på hotellet varje dag och slappa, sola och bada i poolen och havet. Men en av dagarna åkte vi in till Chania och shoppade lite och gick och kollade på gamla vakttorn i hamnen, det fanns även gamla fängelsehålor där! Jag fick även testa chillbox vilket är något som jag har velat gjort otroligt länge, och nu när jag testat förstår jag varför Seike tycker om det så mycket.
En dag gick vi ut och åt souvlaki. Jag fick lära mig att till en riktig souvlaki skulle man ha phita, yoghurt, morötter, potatis och ris. På min souvlaki fanns bara morötterna, riset och potatisen med. Men den var underbar i alla fall :) en av dagarna åkte vi till Balos lagunen. Det var jättefint där, hur grunt som helst i vattnet, varmt som tusan och det fanns jättemånga fiskar och snäckor i vattnet. Efter Balos åkte vi till en ö intill som hette Garmvousa. Det var en gammal piratö och högst upp på ön fanns det en gammal piratfästning från 1500-talet. Vi gick upp till den och det var väldigt häftigt att få se ruinerna efter fästningen och utsikten var makalöst vacker! Det tog en dag att göra trippen till Balos och Garmvousa och jag kan varmt rekommendera folk som gillar att bada och är intresserade av gamla saker att åka dit :)
Ja mer än så gjorde vi inte, vi chilla mest hela veckan som vi har förtjänat att få göra. Jag fick också en ny kompis där nere, Stavros hette han och jobbar på hotellet. Underbar kille! :)
Det är väldigt jobbigt att komma hem men jag börjar smälta det lite nu efter några dagar, men vill tillbaka dit igen! Känner mig som om jag är hemma där Det var en som ni säkert förstår av texten en helt underbar vecka! :D

//Emma

Av EmmaLinnéa - 12 juli 2013 15:36

Jag va på Iron Maiden konserten i malmö den tionde. Jag tror att de va den bästa dagen i mitt ganska meningslösa liv!!! De va underbart!! Man kunde känna ljudvågerna o ljudet var jätte bra. Jag fattar nästan inte att jag har sett dom! Ni kanske tycker jag är lite
Knäpp som gör så stor grej av det men för mej betyder det mycket!! Dom spelade bara gamla låtar enna gången. Can I play with madnes? Va bäst!! (Förlåt för alla eventuella stavfel) //linnea

Av EmmaLinnéa - 6 juli 2013 15:05

Tja! Kommer inte att uppdatera på en vecka nu för ska till Grekland :D bara så ni vet varför ni inte hör nåt från mig här ;)

//Emma

Presentation


Hellu! Emma och Linnéa här. Vi är 15 och 14 år gamla och vi älskar hårdrock och metal. Vi gillar alla typer av metal, allt från Black Sabbath till metalcore, så det kommer vara en stor variation här på bloggen:)Blir mycket av BVB. alla metalheads, enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards